درباره وحید فاضلیان

از سن خیلی کم حدود ۹ سالگی ورزش رو شروع کردم؛ با ورزش کاراته سبک شوتوکان و اون موقع نمی دونستم از همینجا دارم سبک زندگیم رو برای همیشه تعیین میکنم. بعدها تجربیات زیادی در رشته های مختلف ورزشی داشتم مثل کانگفوتوآ، جودو، شنا جوجیتسو و بسکتبال اما……..
زمانی که وارد باشگاه بدنسازی شدم و رشد سریع رو در خودم دیدم متوجه شدم این ورزشیه که من باید ادامش بدم. ازینکه هر روز تغییرات زیادی در شکل و ساختار عضلانی و حس و حال خودم می دیدم لذت می بردم؛ شروع کردم به مطالعات حرفه ای و تخصصی در زمینه های پزشکی ورزشی، فیزیولوژی و آسیب شناسی و غیره و چون زبان دومم انگلیسی بود (داستانش رو تو پاراگراف بعد می خونید) مستقیم به منابع دسته اول مراجعه میکردم.

خب من این شانس رو داشتم که کلا دو زبانه بزرگ شدم. پدر من استاد دانشگاه بود و همکار و دوست صمیمی ایشون یکی از ارتشیان زمان شاه بود که همسر و فرزندش آمریکایی بودند. پسر ایشون دوست صمیمی من بود و ما باهم بزرگ شدیم و از اونجاییکه خانواده اون دو زبانه بودند من هم بخاطر ارتباط دائم با اون مجبور بودم انگلیسی رو هم صحبت کنم هم درک کنم و خلاصه همینجوری بصورت طبیعی باهم دو زبانه بزرگ شدیم. که همین مسئله باعث شد مقطع کارشناسی رو مترجمی زبان انگلیسی بخونم و مقاطع بالاتر تغییر رشته بدم.

حالا این وسطا دو ترم حقوق هم خوندم، در مقطع ارشد دو ترمم جامعه شناسی سیاسی خوندم (با رتبه ۸۰) که به دلایلی هیچکدوم رو ادامه ندادم.
سال ۸۸ بود که من یه تصادف وحشتناک کردم و از ناحیه لگن آسیب جدی دیدم (شرح کامل در هایلایت about me در پیج اینستاگرام ماسل مستر هست). بعد از مرخصی از بیمارستان و ریکاوری کامل،  یه روز برادرم بهم گفت “ببین همه این مطالب پزشکی ورزشی که از صبح تا شب میخونی موضوع رشته فیزیولوژی ورزشی هست چرا شرکت نمیکنی در مقطع ارشد؟” و ازونجا برگ تازه زندگی شروع شد.

در تمام مقاطع تحصیلی خوشبختانه شاگرد ممتاز و بیش فعالی بودم و همش بخاطر یه چیز بود
” عشق به علم ورزش “

بعدها یه دکترا هم در رشته DBA از دانشگاه تهران گرفتم و مدیر بخش مکملهای ورزشی یکی از شرکتهای دارویی معظم و بزرگ ایران شدم.

حدود ۳ الی ۴ سال وقت صرف طراحی و خلق چند دوره حرفه ای و تخصصی و جامع کردم که امیدوارم وسواس بیش از حدم اجازه بده و بتونم بزودی اونارو در اختیار همه قرار بدم.
این دوره ها همه در قالب یک پروژه بزرگ بنام پروژه مهندسی عضله قرار میگیرند که برای عموم افراد از مبتدی تا حرفه‌ای طراحی و پرداخته شده و شامل موضوعات درمان و بهبود بیماریها با پروتکلهای خاص ورزشی، اناتومی کاربردی در ورزش، تغذیه ورزشی، بررسی تکنیکها و سیستمهای تمرین با وزنه و فنون مربیگری تمرینات مقاومتی و بدنسازی هست
الان به عنوان یه کارفرما همچنان مشغول کار بازرگانی خارجی و کاری که همیشه دوستش خواهم داشت یعنی پرداختن به علم فیزیولوژی ورزشی، تغذیه ورزشی و تربیت شاگرد هستم

بنیانگذار دوره جامع مهندسی عضله (بر اساس سر فصلهای انجمن ملی بدنسازی آمریکا )

دکتری تخصصی فیزیولوژی ورزشی

دکتری مدیریت کسب و کار

خالق دوره بی نظیر دکتر ورزش

مولف و محقق

مدرس دوره های آپدیت مربیگری رشته های مقاومتی